Branschskolan avslutad

I fredags var det den sista dagen för vårt samarbete med Curt Nicolin Gymnasiet för denna gång, ett samarbete där några av våra teknikelever deltagit. Utbildningen avslutades med lunch och certifikatutdelning för Assar Johansson, Fabian Sand, Sam Sköld, Theodor Svensgård och Rasmus Örngren i TE17. Projektet har varit igång sedan vecka nio men har nu alltså nått sitt slut.
Eleverna har gjort ett fantastisk arbete och jag är helt övertygat om att de har tagit med sig en hel del kunskaper och erfarenheter. De har varit helt underbara att jobba och prata med. Jag tackar er hjärtligt att ni tog initiativet att skicka de här eleverna till oss och vi fick privilegiet att lära känna dem. Jag hoppas att det här samarbetet fortsätter och förblir en tradition mellan våra skolor." säger Zlatko Karov, lärare på CNG.
Branschskolorna är gymnasieskolor som, utöver vanlig gymnasieverksamhet, även ska ta emot elever från hela landet för utbildning inom specifika yrken där Curt Nicolin Gymnasiet är en av tio skolor i Sverige med denna verksamhet. Denna försöksverksamhet, som finansieras av Skolverket, ska pågå åren 2018-2023 och Ebersteinska är den första skolan i landet att inleda ett samarbete med en branschskola.
Läs mer om branschskolor och CNG här > Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.